Hösttankar

Ajaj, har ett svagt tryck i skallen som förhoppningsvis betyder att huvudvärken är påväg från mig.. Men jag vet inte:/ har vart en kort sväng iväg till stan med verran men hon var tvungen att avbryta på grund av att hon fick hoppa in och jobba. Så jag började städa lite bär jag kommit mig hem men orken räckte inte till idag. Ligger här och läser bloggar och funderar på hur man ska få tiden att gå nu när hösten kommit.. Man får kanske försöka lista upp det fina med hösten. Annars har man en förmåga att tänka negativt, förkylningar som tränger sig på, mörkt, regnigt kallt osv. Fast jag fick en viss inspiration av en som fanns med på blogg.se, hon tog upp de positiva och som jag tänkte bygga på.

Det fina med höst alltså, mörkret kommer så man kan tända ljus så man faktiskt ser det, träningen kommer igång bättre än på somrarna, man kan gå ut i skogen och fota alla vackra färger som blir, man plockar fram mysiga plagg som halsdukar och andra mysiga stickade plagg. Jag blir inspirerad till bakning, syltkokning och saftkokning, kanske att jag också drar igång med tennsmycken. Dessutom blir jag väldigt nostalgisk och vill prommenera mycket och helst i skogen med bra musik i öronen, gärna Lars Winnerbäck. sen finns det säkerligen mycket mer.

Så jag ska nog försöka blunda en stund i hopp om att trycket i mitt huvud ska avta innan de bär av ut i regnet.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


RSS 2.0